Mik a legfontosabb, leghasznosabb kiegészítők pedelec kerékpárokhoz, melyek használatával még nagyobb élmény az e-bike túrázás, közlekedés?
Érdemes megkülönböztetni a bringához közvetlenül kapcsolódó alkatrészeket, valamint a közvetve fontos kiegészítőket, mint amilyen például a kerékpár-szállító. Ezek a tartozékok többnyire hasonlóak, mint amit normál bringához is használ az ember, de esetenként más/több értelmet nyernek.
Telefon konzol:
Vannak gyártók, például a felső kategóriát képviselő Riese&Müller, vagy akár a KTM, akik eleve úgy tervezik már a kerékpárt, hogy leendő tulajdonosa az okostelefonját helyezi fel a kormányra, ami teljesíti majd a GPS és teljesítménymérő funkciókat, továbbá gyári applikáció segítségével a kerékpárral kapcsolatos információkat (milyen üzemmódban van, sebesség stb.) is ellenőrizheti rajta. Választhatunk azonban mi is egy minőségi telefontartót a bringára. Arra figyeljünk, hogy nem árt, ha bukás esetén is megvédi telefonunk, tartsa stabilan, egyszerű és gyors legyen a le-felhelyezés, valamint felhelyezve ne „ütközzön” a telefon a kerékpár egyéb kezelőszerveivel.
Kitámasztó:
Olyan alkatrész, ami sportos hagyományos bringákon ciki és felesleges is, mert legtöbbször találunk olyan helyet, ahová letámaszthatjuk. A 20 kg fölötti tömegű e-bike-oknál azonban sokszor okoz bosszúságot, hogy könnyebben eldőlnek (pláne könnyen elmozduló tárgyhoz támasztva), mint egy fele olyan súlyú bringa. Épp ezért a kitámasztó nem ciki, sőt, nagyon hasznos még mountain bike-ra is. Ezt a gyártók is tudják, és kimondottan erős felfogatási pontot, valamint hozzá tervezett stabil kitámasztót is kínálnak. Jó esetben ez nem fog zörögni még terepen sem, és a plusz tömeg miatt sem kell aggódni, hiszen a motor úgyis segít. A könnyebbség, hogy szinte bárhol egy mozdulattal biztonságosan kitámaszthatjuk a kerékpárt, megéri.
Lezáró:
Egy pedelec kerékpár értékére való tekintettel lezáróból csakis a felső kategóriából válogassunk.
Szállító:
Az általában 20 kg fölötti tömeg miatt a vonóhorgra szerelhető szállítókat javasoljuk és ezekből is a minőségi termékeket. Pláne, ha mondjuk 2-3 pedelec van a családban, melyek már 70 kg környéki terhet is jelenthetnek. Eleve az autó tetejére sokkal nehezebb felügyeskedni egy (vagy több) nehéz kerékpárt, másrészt ettől elfáradva könnyebben elnézhetünk valamit a rögzítés során. Kevesebb mint fél méter magasságba viszont egyszerűbb felemelni, rögzíteni egy e-bike-ot. Több neves gyártó is kínál kimondottan e-bike specifikus kerékpárszállítókat.
Az autó:
Örökzöld példa, ha beülünk az autóba és az iPhone érzékeli a BT-kapcsolatot, megjelenik a felirat, miszerint „iPhone készülékéhez új eszköz csatlakozott: Ferrari 488”. Előbbi megmosolyogtató, de pedelec kerékpár esetén már nagyon is meghatározhatja a bringa (vagy több bringa), hogy milyen autót választunk. A vonóhorgos szállító eleve megköveteli a vonóhorgot, de ha a kerékpározás meghatározó része az életünknek, autó vásárlásánál érdemes úgy okoskodni, hogy a csomagtérben is fuvarozhatjuk majd kedvenceinket. Ez esetben az igazán praktikus, ha mondjuk kiszerelt első kerékkel és leeresztett nyeregcsővel állítva is befér a kocsiba a kerékpár.